Friday, April 2, 2010

bila STUDENT start PUJUK cikgu~~





salam...hai...ok...how 2 start ekk...

tu la pasai lama sgt x taip tang ni...heheheh...

ok im home now...sbb mak kami suh balik..hehehe..

ok bukan pasal tu aku nk story...but of coz la bout my lovely2 STUDENTSSSsssss~~!!!!!


ok..dpendekkan crita..
spnjg aku ngajaq kt lambor...
every class aku masuk...
boleh dkatakan suma lebih kurang jela..
they dont respect me as a real tcher...

most of them lyn aku as CKGU PRKTIKAL jela kan...
depa pun tau aku sat ja kt situ..
what they do....????
time aku masuk klss susah sgt say " STAND UP....GOOD MORNING TCHER"

Sgt2 jarang la nk dgr bnda tu...
sbb klass aku tu slalu after rehat...
so ada la yg masuk lewat...
then xramai lam klas....
kira ketua klas pon x say la good morning....

yg tu aku accept lg la...
but apa yg agak mengecewakan
LEPAS AKU LETIH2..BERSUNGGUH NGAJAQ....
they rarely say TQ TCHER~~!!!!!

haisshhh..letih rasa...
bukan apa...
ntah...tq is more then money laa..
kalo depa kata tq ja..rasa leh hlg marah..
hilang letih...
tp tula....aku xdpt bnda tu....

then pas aku bersusah2 hati...
aku pon nk gtau jela trus kt student2 aku..
aku xdak la nk marah2 sbb bnda tu..
as usual...4me..mrah is not the only way k...
byk lg cara nk tego student..

so aku slow talk...

" ok arini kita da 2 masa....
1 masa ni bg ckgu beletiaq ja k...
dh lama ckgu x bletiaq kt kamu kan..
ok la...sy ni sbnarnya agk kecewa + kecik ati la dgn kamu...
bukan ape...spnjg2 saya aja kamu...
kamu susah sgt nk bgun utk sy...
nk ucap trima kasih....
sy bukan nk marah sbb tu..
cuma terkilan la...
sy tau la saya prktikal je kt cni..
but im still yr tcher...
tolong la lyn saya as tcher...
kejap je lg saya ada ngn kamu..lagi 6 minngu je..
lebih kurang sbulan lebih je lg..bleh ekk sume...
tu jela yg sy mntk dari kamu..
kalau kamu sume leh hormat sy...
sy 10X leh hormat kamu..
sy syg kamu..
sy syg sume student2 saye...."

then aku stop...dah sebak dah rasa nie...touching skit..heheheh...

pastu aku smbung la ngajaq cm biasa....
aku bg depa worksheet....suh jwb...

then depa jwb2...
balik aku semak la jwpan...
then aku nmpk la...ada 1 student write somthing blakang ketas worksheet tu..

"awk................awk mrhkan sy ke.....?????"

from......ADAM

adam?????
ingt lg x???
adam yg suka jawb NORMAL CKGU....

haa...adam tula...
aku pun apa lg...
aku bls.....NORMAL~~
hahahaaaha...pdn muka....suka sgt jwb normal kt aku...
hehehhehe

pastu..aku bg balik ketas tu kt depa....


on the next class..aku xleh masuk klas..
sbb kna bwk budak g lwn OLAHRAGA MSSD...

so aku suh la ajit ganti kelas aku..
aku by worksheet gk la...

pastu mcm2 la warkah yg aku trima kat blakang ketas worksheet...
its so touching n lawk abih...hahahha

suma ada kt atas2 tu hasil krya my student...
xtau la nmpk ke x...
nk scan printer rosak..huhu...

hurmmm..mcm2 la my student ni..

pas aku bletiaq serba skit..
aku leh nmpk la ada perubahan..

im so hepi2...so2 hepi..
skang my student sgt bersemangat wat keja..
sgt excitet bljaq math..

skang kalo xdak ckgu masuk klas depa..
depa cari aku kt bilik guru..
suh ajaq math or ajak aku msuk klas depa..
hehehehhe...

im fall in love with them...
smakin cepat rasa masa berlalu..
best gk masa cpt berlalu.sbb dah letih wat lesson plan..

but its so hard to tingalkan all my student...
anak didik pertama ku..

k la...thats all i think...
seeeeyaaaaaaaa..
daaaaaaaaaaaaaaa =)

No comments:

Post a Comment