Tuesday, January 12, 2010

kawen..kawen..kawen..








salam...hello2...hai..lama da x tuleh kt blog nie...bukan pa..segan+mls+xdan+dok kalut men game ja..hehehe...ermm cita pasai kawen2 ni da lama da..tp xsempat nk share lg ngn org...ni cita bukan pasai aku nk kawen..tp just nk kongsi story cm na life aku spnjg bkerja kt butik pengantin ritu..

b4 start tuleh kita knal dulu watak2 dlm crita aku nie....(1st pic)

1.heroin wajib la aku kan..kat tersergam indah tu aku la...hahha
2.blakng aku bju pink tu huda..(agak lurus..cam tiang lampu..tunggu org langgaq baru bengkok..hahah..tp dia la pnawar duka time keja..sbb slalu blur~~~)
3.bju merah tu..owner butik..known as Kak Ina
4.bju ijau blakang k.ina tu amanina...kwn bek huda..
5.depan duduk bju pink tu..hanan...ank sdara k.ina
6.si kecik kt depan tu..fatin...budak paling suka wat kalut..hahhaaha
7. ada laki sorg keja..nama dia awie..tp keja dia angkat2 brg ja..(pic 2)
8. lastly ain..bju biru tu..org pling lama keja..tp dia pon prktikal ja.. (pic 4)

dlm butik nie..aku la balik tua skali..hat len budak
2 lg...ada yg baru abih spm..ada yg skolah lg..so aku blakon agak matured la kt butik..heheheh

ok lets start our story.....................................


actually aku start keja 24/11/09..3 days after my sis punya wedding..hehe..kebetulan kak aku pon sewa bju kawen dia kt sni..then aku yg g antaq balik bju2 dia sewa tu..pastu aku sja jela gtai2 hbq nk keja ctu..tp aku mmg mint pon bab2 ni..bab2 make up + jahit manik + wat2 plamin all dis...mmg menepati cita rasa la..so..pas interview keja ngn sembang2 ja..aku pon stat la keja ctu keesokan harinya...

1st day keja evrthngs looks find n ok..cam bes
t la..sebab lepak2 dlm butik ja..wat keja dlm aircond..stitik peloh pun x kluaq..so kira ok la..then 2nd day keja baru la aku tau keja sbnaq aku..hahhaaha...smmgnya keja kat butik pngntin
masa cuti skolah mmg TERAMAT2 BUSY....sebulan lebih aku keja..cuti 3@ 4 hari ja..hari len keja3...huhu..tired~~ sigh ~_~!

jadual aku kat situ spnjg bukan 12 sgt padat...
sbtu + ahad= make up pngtin..make up pngtin laki..pkai kan sampin..
isnin = bukak plamin yg psg mgu lps...bsuh bju pngntin yg blmbak2 + busuk hangit
selasa = setting brg2 plamin nk psg utk knduri nti+ bsuh bju busuk lg...
rabu = psg plamin
khamis = psg plamin
jumaat = setting bju pngtin..kasut...aksesori...+iron bju +fitting bju +bla..bla...bla......

benda ni la aku wat every week..nmpk cam simple tp serius letih xdak dah.. nk duduk pon xdan...tmbah2 kalo ada k.ina kt kedai..lg la x leh duduk...ada ja keja dia nk bagi..huhu..

bab make up ni..kalo pngtin pmpuan kau x make up..k.ina ngn ain ja make up..keja aku make up pngntin laki...ha.. bab make up pngtin laki ni...mmg sgt LAWAK...cam biasa la kan...laki bkn suka bnda2 ni..so bila make up depa x lrt nk thn gelak..mcm2 gaya ada..suma pkt jd x torah (x tntu arah) bila dok pulon belek muka depa..hahahaha..lawak2... bg pakai sampin pon ktaorg gk la bg pakai..so aku da terer da nk bg pakai smpin kawen kt laki..hehehhe.,nti sapa2 perlukan khidmat mai la k..jgn segan2...

plamin + meja mkn + bilik tidur...ni suma pakej yg ada kt kedai tu la...aku pnh psg kt dewn yg besaq gedabak tu..letih..tp its beautiful...amat memuaskan hati...ermm kalo psg plamin kt umah org...susah sket sbb suma pakat dok tunggu kat blakang..,pastu dok pulon tengok kita wat keja,..kalo tengok saja xpa...ni dok tanya la...smpai x larat jwb..hahahaha,,tp tu la..masa p psg jela ramai dok tunggu..bncuh air suma...hdg kueh suh mkn....tp msa p bukak plamin xdak dah org...suma letih...xdak masa nk tngu2 kita..air pon x bncuh dah masa tu...hahahah

bsuh baju pngtin adalah bnda yg paling boring n letih..bju pngtin gila BUSUK HANGIT....menahan prasaan ja basuh suma..tmbh2 kalo knduri kena kt kg..musim hujan..nti bleh tengok la bhn bukti selut..segala air knduri tumpah kat kaen..uisshhh letih la nk sental2 suma..huhu..da basuh nk iron lg..haishh bukan keja sng la...

pstu setting 2 bju cam biasa la..cari siap2 bju kasut pngtin suma..nti sng,.x kalot..walaupon keja kt btuik ni letih..tp byk sgt pnglaman yg aku dpt..full og xperince...sblom ni aku tengok plamin cam susah ja nk psg..tp la ni..eleh...plamin ni?? kcg ja...hahahahah...

aku keja kt ctu masuk 9 am kalo hari biasa..kalo sbtu ahad 7am..balik..xtntu masa....kdg2 mlm baru balik...balik...mndi2..pengsan..sok..bgun p keja lak..huhu..cam tu la rutin seharian ku..selama sbulan lebih la...tp income not bad la..bleh la tahan kan...kalo dok umah pon sapa nk bg duet kan..hehehehe...

ha...crita pasai customer lak..nama pon CUSTOMER kan...4 sure la CUSTOMER ALWYZ RIGHT.....kata2 tu la hat paling letih nk dgr...mcm2 ada...ada 1 psgan tu mai...wife dia ok ja..mantain...relax...tp hsband dia lak mcm2...suh try bju xmau...suh wat pa pon xmau..pdhai dia yg nk kawen kn..4sure la nk evrythg perfect...tp dia wat dekkkk ja...tp bila wife dia suh..pujuk2 skit bru nk try bju...haihhhh...jenuh kalo sume customer cam tu..hehehe....

ada lak couple ni mai nk knduri lmbat lg nu...dlm bulan 6 thun ni..tp dari bulan 12 dok mai nk try bju..dah tu nk suh fitting ikut size dia siap2.mana nk leh wat cm tu..dah la bju dia bulan 2 nti da org nk pakai lg...tp dak..pulon ketegaq nk pakai jugak2..hahah...lawak2...mcm2 prangai kita leh jumpk...tp suma tu pengalaman....

erm keja kt situ kami ni suma pakat dok blakon ja lebih..kalo k.ina da kt kedai..suma pulon dok wat kalot...kalo dia x dak leh la rest skit...bukan pa...k.ina tu dia suh wat keja mmg xdak erti rehat punya laa...nk dok pon xdan...keja..keja..keja...pastu k.ina ni lak suka point finger kt org..jgn la wat slh skit..kompem kena tuduh..so kalo nk wat pa2 keja pastikan perfect..salah skit ja..,mati la...sampai lusa dia x abih bletiaq..tp yg baek nya dia..tang mkn x bira lngsung..mmg suma dia support..pstu dia bukan jenis suh org wat keja saja..dia pon sama naek wat keja gak...n k.ina ni dia angap kami cam anak2 dia..sbb dia xdak ank...huhu..di apon marah2 sat2 ja..pastu dia akan ok balik..xdak la msm muka smpai 2 3 hari kan..kira ok la tu...

aku brnti keja kat ctu 30/12/09...letih dah rasa ngadap bju2 pngtin all that...hehehe

so tu la crita lebih kurang pasai pngalamn aku spnjg keja kt butik tu...pas ni da kena tukaq profession la...MEMARTABATKAN PROFESSION PERGURUAN....acceece...awai2 semangat la lg..hahahah...

c u then...seyaaaaaaa....daaaaaaaaaaaa =)

No comments:

Post a Comment