Tuesday, March 16, 2010

POOR OF MY STUDENT~~ he lost his mom n dad..sob3..

salam...
hallluuu3...
ok...today still story2 about my student...

orait...da la sorg student ni..
klas 1a3....nama dia SHAH FINI...
budak2 lam klas tu suke ejek die sharifah aini...hahahha

ok...bout him..
budak nie kan...
kalo dlm klas..kita ngajaq....
dia la paling xcitet nk jawab...

kalo kita tanya...OK...SAPA NK TOLONG SY JWB SOALAN NIE...?????

dengan excitetnya dia akan jwb...

SAYA CKGU...SAYA...SAYA....SAYA~~~!!!!!!

selagi aku x suh dia mai depan..
lagi tu la dia dok pulon angkat tgn xmau brenti...
tpi bila suh jwb...
bukan tau pon..
dia sonok mai dok depan jaa..

so as a conclusion aku suh gak dia mai depan..
tp tolong RIGHT JWPAN YG BETUL JE...
hahahah...jht x aku??
xkan...atleast aku suh gak dia mai depan..

ok..one find day...time aku tngh semak buku dlm klas,,,
aku pon pngil la sorg2 student...nk tunjuk sndri apa la slh depa buat dlm lthn math tu..

then i call...SHAH FINI...
ok..here he come...
ok..time aku tngh2 semak buku dia tu..
dia tanya la aku...

FINI : ckgu....ptg ni ada lthn umah sukan x??

AKU : ada....kenapa...?? dtg laa.....blatih skit2..

FINI : sy rase...sy xleh dtg la ckgu....

AKU : la nape lak dah????

FINI : sbb kalo sy dtg...xde org la nk jaga ayah saya...

AKU : nape ngn ayah kamo???
FINI : ayah saya SAKIT ckgu...dia xleh nk jln sgt...perut dia jadi besa...kaki die besa sebelah...tu la susah..sy xleh dtg ptg2...kene jga ayah sy...dah g cek doktor...
doktor pon xtau ayah saya sakit apa ckgu..

AKU : oooo..ok...mak kamu kan ade...

FINI : eh xde ckgu...MAK SAYA DAH LAMA MENINGGAL....lame dah....tingal ayah jee..

AKU : dah tu kamo dtg skolah nie kire abg ngn akak kamo la jge ekk??

FINI : eh xlah...SAYA ANAK TUNGGAL...xde abg ngn akak pon..


dlm ati aku nie.tuhan je yg tau...budak sebesar ni bukan tau pe pon...tau crita je...besarnya ujian utk dia.huhu...

AKU : dah tu kamo dtg skolah ni sape jge ayah kamo...??

FINI : mak sedara sy..dia la yg jga ayah sy...mkn pon dia yg bg...sy kalo balik pon tolong2 picit2 ayah je...xyau la nk wat pe ckgu....

muke die slumber je cite..aku ni hidung dah kembang kempis dah...ishhh kang ada gk yg dok nangis xmau brenti nie..huhu

AKU : oooo..ok..xpela fini..kamo xyah dtg laa...jge ayah ekk..xpe..xde ckgu yg marah punyer....k...

hurmmmm....
sabo jela kan...
kebanyakkan student aku suma ada mslh..
no wonder they cannot perform well in study...
huhu..xpela...
atleast byk pahala dia dptkan..

then..last week...isnin lepas...
seperti biasa..ada perhimpunan pg...

time perhimpunan tu..ada la ckgu wat pengumuman..

OK...ADA STUDENT KITA DAH KEHILANGAN AYAH...
STUDENT 1A3...
SHAH FINI ...
oh my god~!!!! my student~~!!!! ='(

MARI SAME2 KITE SEDEKAHKAN AL-FATIHAH KEPADA ALLAHYARHAM AYAH SHAH FINI...

hummmm...im so sad....too sad...
cian sgt kt dia..
pe la...akan jadi psni..

4me..selama ni..kita blaja just utk mom n dad..
kita study....bila exam...dapat je result..
automatically trus call my mom..
mak result dah dpt....
just nk membanggakan our PARENTS kan..

so what happend 2 him after this..
last week pon fini x dtg skolah..
pas cuti ni la kot baru leh jumpa dia..
xtau la nk wat muka mcm mana...

hurmm...its ok fini..
teacher will teach u...sampai u pndai..
sampai u ada masa depan k...
at least u boleh berdikari...

ok la...dats all o think...
pasni.. aku smbung new story k..
seeyaaa.......
daaaaaaaaaaaaaa =)

No comments:

Post a Comment