Saturday, March 13, 2010

TO ALL MY STUDENT~ i love u~~!!! =D

salam...
hello again..
now nk story pasal prangai student2 aku lak nie..

orait..im teaching 2a2 n 1a3...
kira kelas yg agk 'terkebelakang' la gak....

ok..let start it...
ritu aku nak masuk tajuk baru...
chapter 3= algebraic expression..

ala sng ja..cth 4ab x ab =...........
ha...pasai tu la...
so aku ni seperti biasa aku la ckgu yg paling xcitet ngjaq lam kelas....

then aku terperasan la ada geng2 budak agak nakal ni x masuk klas..
gurlz laa...kalo kt sana ponteng ni they call as MONDOK (ponteng klas)
so aku pon tanya la kwn2 dia...
mana depa p..
suma xtau..

so aku meneruskan perjalanan klas aku tu..
aku aspek tajuk ni sng ja...
tp budak2 dok x phm2...

thats mean aku la yg xpndai ajaq kan..
tp ada ja yg phm..
just certain2 budak yg mls nk usaha ni yg x phm2...

so darah aku dah naek paras idung dah..
kira agak pns ya situasi dlm klass..
but i manage tu control my anger tu my student...

ok...tngh2 sibuk2 ulang ajaq balik..
2 org student aku yg MONDOK tu lalu kt klas...
aku pngil masuk klas but dgn syrat..
ketuk ketampi kat koridor 10 kali..
tu jela rutin denda aku kt student aku...
ketuk ketampi ja..
i never pukul my student k..
4 me...budak2 ni kalo pukul pon bukan dia serik..
tp kalo ketuk ktmpi tngh2 koridor tu...
tobat malu gila...4sure pasni agak berfikir pnjg la kalo nk wat hal lg kan..
hehehehehe

so aku pngil la budak ni..

aku : eh kamo 2 org...meh cni..nape x msuk klas...???
klas sy kol brape??
student : kol 10.30 ckgu...

aku : dah tu skang kol 11.15 baru trasa nk masuk..kamo g mane????

student : x ckgu...tdi ktorang kat atas...pstu......

aku : dah2...xyh nk ckp byk..ketuk ketampi 10 kali...CEPAT!!!!

student : ala ckgu..xnk laa...malu...bla..bla...blaaaaa....

memandangkan aku pon ngn hot n spicy time tu....dgn jaya nya slumber ja aku kata..

aku : kamo blah..JGN MASUK DAH KLAS SY SMPAI BILA2!!!!!!


budak2 tu pon ngn muka sedih..g la...then aku truskan pengajaran cm biasa...
cm xdak pa2 jd...
padahai dlm kpala otak ni berserabut...
betol ke aku wat cm nie...ishhh...
lantak la...
pas klas aku p mkn2 dulu..
tima mkn tu aku rasa agak bsalah sbb aku x dgq pnjelasan budak tu habis2...

then pas mkn..aku dgn kekuatan ku aku nekad...
aku nk p cari balik student aku tu...

pastu aku jumpak sorg student aku ni depan tandas...
aku p sembang ngn dia...
hurmm slow talk...tanya dia baek2...muka budak tu cm nk nangis dah..

pastu aku ckp la kat dia...
kita dah masuk tajuk baru ni...kamo x masuk klass dah rugi dah...
so memandangkan time tu dorg pon xdak ckgu...
aku pon ajak la dia masuk bilik guru...
nk ajaq dia personally...

dpendekkan crita...
masa aku ngah ajaq dia..
aku tanya la serba sedikit pasai fmly dia...

disinilah kisahnya bermula~~~~~~~.............

budak ni...anak yatim...mak dia dah meninggal..
so dia stay ngn ayah dia..
pastu...dia ada mak tiri gak...
mak tiri kt kl...
dia ni pon dulu dok kl..
baru ja pindah cni...
budak ni budak nakal la..
budak baru nk besaq,,,
ada bf....
stok tudung agak singkat....
erm but yg paling aku sedih skali....
when she tool me bout her n her father....

ayah dia ni baran..
kaki pukul..
aku tengok tgn dia ada parut..
aku tanya dia kata ni parut lama,,
bkas kna pukul ngn besi...
(pukul ngn besi~~????????????))
huh....sabaq jela...

dia kata...ayah dia kdg2 sepak kpala dia..
n dia dh banyak kali kena halau dari umah...
kecian kan...

dpendekkan crita...she from broken fmly laa...

aku dgq crita dia ..cam nk nangis..sbb budak umoq 14 thun dah kna hdup cm tu..cm mana nk study?????

bg aku...wlaupon budak tu salah..tp pukul bukan la cara terbaik nk nasihat budak tu..
budak tu jd lagi liaq ada laaa...

so then...aku ckp...kamu kalo ada masalah..crita kt sy ekk..
kalo kamu rasa xda org syg kamu...sy ada...
sy syg kamu..sy syg sume student sy..k..

then she ask me...
student : CKGU KT CNI LAMA LG KAN???

aku : EH XLA...SMPAI BULAN 5 NI JEE...

tiba2 dia trus nangis...aku ni tngok org nangis lagi la x tahan...but i tahan2..sbb dok lam bilik guru nie...dia kata...ckgu dok la cni lama2..nti xda org nk jga kelas ktorg...

sbnrnya mmg ada certain ckgu yg x lyn dak2 klas ujung ni...sbb tu la depa lg menjadi2..
4 me..they just need KASIH SYG...
thats alll..dah la dok umah pon kena marah...
mai xskolah pon kna marah lgi kan..
lagi la depa tension...

so 4 all the tchers out they...spread our love 2 our student...
kdg2 depa punya background n depa punya life tu sgt truk...
give them some space n chance 4 them 2 change k...

to all my student...2a2 and 1a3....TCHER LOVE ALL OF U SO MUCH =D


No comments:

Post a Comment